Monday, September 29, 2008

hehe.


happy 5monthsary!! =)

moga cinta dan kasih sayang ini kekal ke akhir hayat. Amin..
imysm

Sunday, September 28, 2008

coursework. more coursework.

video
click on play to view batmobile in action! =)

in the middle of ramadhan, in the middle of september we strut and pushed ourselves to the limits. all because of this 10 percent coursework. tiring and sickening, yes. but worthwhile. =) and i would like to express my deepest appreciation to my sayang (cewah) for helping me with the boat and calming me down when panick attacked. im grateful to have you. alhamdulillah, its all done with. kurang sikit bebanan coursework thermodynamics. skang boleh fokus kat coursework subject lain plak. haihh..

me and en faisal spent one whole day making the first boat for my group. since i strained myself doing almost 70% previous report on renewable energy, bad and amer decided to let me do easy work this time. easy. yeah. making a boat. easy phezzy. not.

i thought to myself too making a boat will be a piece of cake. and i was so sure i'll be done with by noon and later on bad can attach the engine to the boat. then i stared at juice carton and went completely blank! i dont know where to start! en faisal offered his service, and i couldn be happy enough. =) in fact, there's a lot "how to make a steamboat urself" guide and template scattering in cyberspace. they are all a click away. easy. =) ayah emailed me the steam concept for my boat. easy. i gave it to bad to re-think the concept and apply to the boat. because thats his part of the work.

the 1st boat i made with en faisal was rejected by my group members. and i've worked on the 2nd boat on my own since en faisal was caught up with tests himself. the boat turned out nice. "batmobile" suited it well. lelagi bile dah spray itam. fuhh.. gile kencang!

on the day of the race, "batmobile" was moving fast. we were proud of its ability. though its not in black, as i imagined. "laa, aritu ko yang nak sangat kaler merah, ni nak itam plak.." as bad quoted. i stood in silence. yes i wanted it in red, but on the 1st boat. now "batmobile" looked like some cut-out from selangor flag.yay. not. as the race started, batmobile just wont move. i almost gave up. bad had already given up. amer was the only one still trying and not given up hope. luckily setan came to the rescue. batmobile took only 62 secs to finish the race, and got 5th place out of 16. =) while setan's group, bujang senang came out 6th place. i felt all guilty but setan said it was ok. no biggy. i guess setan is not setan at all. =) thanks!

and just last wednesday, i found out my chumey batmobile got 1st place in energy efficiency! yay! mummy's so proud. =) batmobile is environment-friendly. hehe. neways. indulge in the photos. sorry for the late update due to tests and assignments.



few of the rivals boats and pre-judgement by the lecturers.


from left: batmobile on starting line, the race track, and batmobile being weighted after the race.


from left: one of bujang senang, me and bad, the only girls in class.

random.

"i'd do this for my girl"



Every girl dreams that one day she will find a guy that does these things for her. even the smallest action can have the BIGGEST impact in someones life.

• give her one of your t-shirts to sleep in.
• leave her cute text notes.
• kiss her in front of your friends.
• tell her she looks beautiful.
• look into her eyes when you talk to her.
• let her mess with your hair.
• touch her hair.
• just walk around with her.
• FORGIVE her for her MISTAKES.
• look at her like she's the only girl you see.
• tickle her even when she says stop.
• hold her hand when you're around your friends.
• be the one to take her hand, don't make her reach for you
• be the one to call her, don't make her always call you
• when she starts swearing at you, tell her you love her.
• let her fall asleep in your arms.
• get her mad, then kiss her.
• tease her and let her tease you back.
• stay up all night with her when she's sick.
• watch her favorite movie with her.
• kiss her forehead.
• give her the world.
• write her letters.
• let her wear your clothes.
• when she's sad, hang out with her.
• let her know she's important.
• let her take all the photos she wants of you.
• kiss her in the pouring rain.
• when you fall in love with her, tell her.
• and when you tell her, love her like you've never loved someone before


p/s: sorry for the jiwang posts. im just desperately missing him.. =(

Tuesday, September 16, 2008

Beza Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Ada sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. (dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Bagaimana nk ucapkan "aku sayang padamu" in english?.erm,susah gak nk cari definisi yg betul & tepat nak bezakan sayang & cinta in english kan?


*credits to joyce*

Monday, September 15, 2008

my girl


I've got sunshine
on a clouded day
When it's cold outside
I've got the month of May

I guess you'd say
What can make me feel this way
My girl (My girl, my girl)
Talking about my girl (my girl)

I got so much honey
The bees envy me,
I got the sweetest song
than the birds in the trees

Well I guess you'd say
What can make me feel this way
My girl (my girl, my girl)
Talking about my girl (my girl)

Uuhhhh

I don't need no money
fortune or fame
I've got richest baby
One man can claim

Well I guess you'd say
What can make me feel this way
My girl (my girl, my girl)
Talking about my girl (my girl)

(I got sunshine on a clouded day..)

(My girl..)

(I even got the month of May with my girl..)



p/s: love, love, love it! =)

replacement.


i wanted to post an article on how a guy should treat her girl special. but the post just wont published! i dont know why since other posts published ok. whatever. the facts arent true at all. guys like that simply dont exist. it be a vain if i share the post. better keep it locked away. im so full after sahur. i cant get back to sleep and i got class in two hours. 2 hours of bloody dynamics. yay. cant wait. obviously im not in the mood. watch out people i might turn into incredible hulk any minute.

guys. RESPECT your women. we didnt ask for more.

Sunday, September 14, 2008

~mungkin~

mungkin
aku ini adalah insan yang lemah
yang memerlukan perhatian
yang memerlukan dorongan
serta sokongan
untuk meneruskan kehidupan di alam ini

mungkin
aku takut untuk berdiri sendiri
untuk melawan kehendak diri
serta nafsu yang membelenggu diri
yang membuatkan aku alpa, lalai
lalu akan membuatkan aku lebih jauh dari diri-Mu

mungkin
sifat manusia itu abstrak
berubah-ubah mengikut keadaan dan kehendak
lalu membuatkan aku sukar untuk memahaminya
kerana aku lemah
lemah dalam menganalisis
serta memahami isi hati manusia yang lainnya

mungkin juga
kerana aku adalah aku
tiada siapa yang dapat mengubah diriku
hanya aku sendiri yang mampu

harap diriku dapat diterima semua
baik lawan atau pun kawan

mohon maaf dipinta
dari hati yang mungkin sudah tidak suci ini
mungkin keikhlasan dapat mengatasi segala-galanya

-yang berserah kepada-Nya-

Wednesday, September 10, 2008

upsr

all the best
to ala, adek, aliaa, nabila, pengganas, pengawas, penyepah, genius. (ape2 je la nicknames dia)

semoga dapat menjawab dengan tenang dan berjaya. insyaAllah. i'll pray for you.
tak dapat 5A pun takpe. ur still my lil sis whatever happens. tapi kalau dapat score macam trials, 5A lagi la bagus. pastuh masuk stf okeh? =) (abes la duet akak nak belikan ko mp3 kalo adek skor. takyah skor la. hahah) but keep this in mind.

5A = sony mp3

tade, tak dapat. haha. (apesal la aku agree.)

20 cara buat roomie bengang.

  1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.
  2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg"
  3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.
  4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!"
  5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.
  6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."
  7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi"
  8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.
  9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."
  10. Kata kat roommate "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.
  11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.
  12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.
  13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.
  14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.
  15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.
  16. 16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.
  17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.
  18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.
  19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.
  20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

*credits to adah*

bosan + tade mood

entah le. keje belambak. tp tatau nak wat yg mane dulu. berfoya-foya la dulu. membazir mase. huhu.

si macho petom. curr sick. =(

si macho terdedah kepade heat yg banyak tetapi tetap tegar. haha. baru susun notes tuh. bangge2. syabas ika. haha.

p/s: entah la nape post ni dipostkan. tanak bace dh la. tak suroh pon. mereng. senget!

Monday, September 1, 2008

wedding galore!


selamat pengantin baru
kak baby & abg donny
23/8/2008


me n iman hayat. hoo!


ngan zila, ex-schoolmate



gaya angkasawan! haha


quarter of the fellas-schoolmates

black chandelier.

cubaan merobohkan pelamin

the 3 musketeers- again!

p/s: ini adalah wedding kakak isham, juge merangkap senior kami mase skolah dulu. =)

drop it like its hot.

aih. repot termo tak buat lagi, tangan menggatal nak blogging. ye la, last week i restrained myself from online pun due to test yg belambak-lambak tuh. bila seru rajin ni nak mai. haha. anyways my round 1 tests are OVER! huhu. shh.. en faisal still got 3 papers to sit for. haha. berusahalah anak mude! =)

my report is on the solar energy. i was over-happy when my group was assigned to this project. why? because ayah is specialised in those things. ah, senang la keje kan? =P ayah sent all the info i need by email. but im just too lazy to start reading, studying, and finally do the damn report. haha. baru bace sket dah boring gile. lain la kalau orang yang tak nampak langsung konsep solar energy ni. memang la boring nak menelaah dalam 24jam je. tapi ika ni dah exposed dengan bende ni dari kecik lagi. ya rabbi malas nye tak tau nak kate camne! i got the concept. i can visualize it. orang nak suruh explain pon i can do that. buat report?? lemah sikit di situ. balik-balik dengan report. agak nye kite ni in training jadi reporter ke? bapak buhsan. approach pembelajaran yang membosankan. sistem malaya yang entah ape-ape. camni ke nak melayu maju? poorrrrddddaaahhhccchhii.

here i go again. complaining and whining. haihh. ayah was right. i keep complaining but didnt do things to make it the other way round. determination! heroes dont whine! report ika report!


road to another dean's list... leh ke?

ramadhan datang lagi