Saturday, July 25, 2009

ketidakpuas hatian ep.4

there's a difference between orang yang gadgets savvy dengan orang gadgets-jakun-riak. sorry kena bold kat situ pasal aku memang tak puas hati.

orang gadgets-savvy biasanya buat homework dulu pasal gadget yang dia nak beli dan necessity barang tu untuk penggunaan diri dia.

orang gadgets-jakun-riak beli pasal orang lain ada, trendy, nampak cool, dan boleh berlagak macam gadget savvy.


aku tak paham la ko. satu hari ko balik, semua puak ko beli printer 4-in-1 bagai, lepas tuh cerita macam dia la cipta printer tuh. datang bilik tengok- tengok printer member, padahal semua printer tu sama je. takde plak ko punye ade leopard prints ke.

so ok la, aku admit. ko punya gadgets up-to-date, ko ada laptop lagi canggih dari aku, aku built-in-cam takde, ko ade sony mp3, printer pun dua dah ko ada. laptop ko warna merah. sori, aku memang pantang orang nak berjiwa-jiwa dengan aku. bilik ni aku je yang suka warna merah. nak je aku spray laptop ko warna purple.

becakap dengan aku 2 kali satu sem. aku tak kesah. sebab ko memang tak masuk dengan aku pun. memang sengaja aku pasang lagu daft punk kuat- kuat kasi ko angin. daft punk tu kire lagu lembut lagi bagi aku ok. pesa suruh aku minta maaf dengan ko. sorry not unless you do it first.


ko gelak aku tak pandai masak takpe lagi. aku tak ambil hati. unik ape. berapa ramai je perempuan tak pandai masak. one of a kind. yela, ko gadis kampung, pilihan mertua. buat kerja lembut- lembut je. (bluwekk). ko tutup pintu tak pernah nak lembut, aku tak pernah sound ko. pagi- pagi nak memerut pun agak- agak la member lain nak tido, slow- slow la tutup. kalau sekali dua aku tak ambil hati lagi, ni setiap kali ko bukak pintu macam tu, aku siap nak buat wasiat kalau aku meninggal sebab terkejut puncanya ko, family aku leh saman ko. haha. bukak loker, tarik kerusi, haihh.. tak payah cerita la. aku bukan linda ngou poi poi, tapi satu bilik dah cakap hal yang sama. apa punya malang la aku sebilik dengan ko lagi. and ko definitely change persepsi aku terhadap gadis kampung. and it aint good.

tak puas hati aku pun aku belum pernah buat jahat dengan ko, kecuali hal daft punk tu la. ko tak bercakap dengan aku yang peramah ni pun aku tak ambil hati, sebab dengan ahli bilik ni yang lain pun ko macam tu. tak memasal ko datang jumpa aku nak pinjam camera aku, aku bagi. tak nak dah musuh-busuk hati semua. kita sebilik. aku siap charging kan camera bagi battery full cukup ko pakai 3 hari pegi cherating dengan member- member.

balik-balik ko pinjam overdue. hari isnin baru ko pulang kat aku. cakap thanks je. aku baru bukak casing camera aku tadi, aku on, lens error. card pun error. bejuta kali aku try on-off, mmc pun aku format, masih yang sama. aku ada dslr di rumah wahai roomate, lens error tak boleh buat apa, kena hantar kedai. dslr kat rumah pun baru ambil dari kedai, lens rosak, kene seribu lebih repair. yang ni mungkin murah lagi, tapi aku tak berduit. aku tak marah ko, aku kecik hati ko tak bagitahu aku problem ni masa ko pulang kan. aku dah la nak pakai camera ni esok. cakap la jatuh ke hape, boleh aku tanya kedai sementara tuh. ah, salah aku jugak, tak check dulu masa ko pulangkan, salah aku jugak bersangka baik dengan ko.

camera ni aku berebut dengan adik aku nak bawak datang uni. pasai nad, tipah nak grad. kak bai, kak ju, kak zara, kak shida, kak fara, dan kakak seangkatan dengan nya nak grad. pesa pulak ada anugerah dekan. time ade moment- moment penting la ko nak rosakkan camera aku. aku dah berangan nak print gamba pesa tunjuk kat ibu. adoyai. ko ni memang spoiler la. dah berangan nak pinjam robe nad pastuh begamba macam bimbo.

roomate, ko tau tak hari tu puak ko datang jumpa aku nak pinjam kereta aku. aku jumpa dia sekali je la masa dia datang bilik nak jumpe ko. aku mana ade kereta. dia kate aku ade kereta, myvi lagi. aik, aku tau la aku ade kereta ke tak, dia pulak nak confirm kan untuk aku. aku ade kereta takde nak sorok la, dekat ko pun aku tayang. aku pinjam kereta orang je bawak ke hulu ke hilir. agaknya puak ko memang macam ni eh? muka tak malu gila, kenal pun tak, nak pinjam- pinjam. masalahnya, puak ko tu tau ke nama aku?

tak kesah la rumate, aku budak pinggir bandar yang profesional yang tak pandai masak ni akan bincang elok- elok dengan ayah aku macam mana nak kasi repair camera digital ni, kasi cover kesalahan ko yang ko belum atau tak berani nak mengaku.



p/s: berkerut dahi aku memikir. hp rosak, kamera rosak, petom baru halfly repaired. duit keluar je manjang. postpone lagi la PSP aku. setahun dah ni postpone. sebab ko roomate aku gune aku-ko. salah kauuuuuuuuuuuuuu!!

10 comments:

nad said...

celake.
dak rambut panjang kah?
apesal perangai die...macam...
ah..bia lah. tak sampai ati nak taip kat sini.

wanie sk said...

ish2 ika...saborjela ea..xpe2..Allah syg org2 sbr..ktpun pnh gak ada rummate ske hempas2 gitu

Zetty Zainal said...

setelah mendengar rintihan hati kau..
sape betina shilanat tue..asal ko tak ayunkan flying kick jer kat muke rdia..asal ko tak pinjam hp dia and buat hempas kat lantai?!asal ko tak jahanamkan jer lappy dia..salurkan virus2 yang bnyk.?!kenapa ika..kenapa..?don1t tell me yang ko dah berubah jadik manusia yang sedia di perkotak2 kan..

Anonymous said...

perangai macam lahanat.
huh.
teruk betul dia!

Machicken said...

Nie roomate yg overly dress punye keje ke? sanggup die kacau adik aku cmni?!!!nk kene die nie..mai habag kat cik...2 mggu lg aku mai...kite bg die benggang...next time..u jgn bg brg2 u kat die...jgn nk kesian org cmtue...kak bai pun setuju dgn cadangan mist_zeq..pinjam hp die..pastu bt2 terjatuh..then..mskkn virus byk2 dlm laptop die..biar die xbole nk bt assignemnt..

syahirah said...

baru nak pinjam camera. i've performance in august. sape nama ppuan tuwhh? ira bwk puak ira. kite tarik dia ramai ramai. HAHAHAHAHA.


*hati daku sangat panas.

pessa said...

balik ni cakap je teros dgn die..kalo die ley byr harga repair tu, suh die byr..kalo x pesa nak jumpe die..kasi sound sket budak x sedar diri tu

Anonymous said...

wats wrong with dat woman???!!!

missrivebell mumun said...

bikin panas jer kan..
ingat murah ka mo repair tu kamera..
boleh plak die wat dunno kan..
aish, kalo mumun lama dah mumun smackdown tu pompuan..

p/s: k kite change link k.. drop by jer yer kat blog mun yg ntah pape tu.. xder ape jugak.. hihi

Iman Hayat said...

gua gejet girl beb. xde nye aku nk beli kerana ia kelihatan cool. pretentious much. esp org mesia yg bongkak riak dan takbur.