Thursday, June 3, 2010

have a lil faith in me.

tak tahu la takat mana gilanya ambil psm bawah design. tapi tiap kali cerita kat orang, tu la bende pertama yang keluar dari mulut dorang. cuak tu cuak jugak, tapi dah minatnya kat situ. i dont want to waste a year of doing something i dont have interest in. belum pernah orang dapat A buat design ni, kata orang la. staf pun ada yang cakap macam tuh. membuak la cuaknya dah la psm ni portion besar dalam course 4 tahun ni, mm.. tapi tak berapa sangat. agaknya dah masuk tahun 4 ni pemikiran tu jadi matang sikit. apa yang orang- orang yang dah lama makan garam engineering cakap tu kita terima, dah tak protes diam- diam macam selalu. go for the knowledge not the A's.

semester lepas aku sedar semua tuh, aish.. benda yang kita belajar tahun 1 dan tahun 2 tu interesting sebenarnya, apsal la aku belajar membuta- tuli je. aku jarang dah nak ke bilik lecturer buat tayang muka untuk better grades, the feeling is not right even if i got an A. semester lepas, kalau aku nak tidur, aku tidur je dalam kelas, malas nak fikir consequences nya, haha. better late than never. tahun ni, aku nak absorb mana yang aku mampu.

pesa pernah skor A dalam satu paper. dalam kelas tu pulak, dia seorang je yang dapat A. dia jumpa lecturer nak cakap terima kasih, lecturer tu plak tak sangka dia bagi A kat pesa. hmm, aku fikir, kalau pesa boleh buat aku pun boleh. in my own way, InshaAllah. i want to leave my degree life with something that i can be proud of.

sama jugalah psm ni, kalau aku tak dapat A pun macam yang orang lain dah predict, aku redha je. aku sedar risiko dia, panel- panel dia bukan calang- calang orang, import indon belaka, memang kerja condemn orang je. tapi curiosity aku nak tahu ape end result psm aku ni membuak-buak. Dr. Badrul pun cakap benda ni baru lagi. dah dua tahun tajuk ini dikeluarkan, tapi takde orang lagi berani ambil. apehal tah tangan ini ringan sangat angkat tangan hari tuh. hmm, sat lagi nak pi tengok kereta- kereta remote control, nak kasi bukak itu dalam. prof pun tengah fikir nak kecik kan skop aku. aku belum cerita lagi dengan ayah. last time aku cerita, dapat jugak sebijik GILA dari dia. dia kata ferrari buat enjin pun satu team, ni nak buat enjin baru, sorang-sorang pulak tu, gila ape? itu pasal aku belum boleh tidur lena lagi, takut aku betul- betul jadi gila. haha.

1 comment:

pessa said...

good2..saya doakan kejayaan ika! =)

kalo boring2 tu tengok2 la things yang yap bagi eh...ley buat borang D1..hehe...gud luck!