Wednesday, June 16, 2010

Internship

Hari ni merupakan hari yang memeningkan minda aku dengan la kerja yang dibuat tak berjalan lancar, ditambah lagi dengan perasaan gundah gulana akibat sakit perut. Kemungkinan esok pagi aku akan sakit perot lagi sebab hari ni banyak menguyah kerepek. Ah!

Selama sebulan aku intern ni, ni lah baru kali pertama aku terniat nak bercerita tentang internship aku. Itu pun atas kerelaan hati sendiri. Hehe. Terpaksa cerita sedikit tentang benda yang Private & Confidential ni. Hahaha.

Aku sekarang tergolong dalam golongan UT-man. Adakah anda tahu apakah itu UT-man? UT-man ialah seorang lelaki gagah perkasa yang ditugaskan untuk membuat kerja-kerja Non-Destructive Testing (NDT) tidak kira di atas darat, kawasan berhawa dingin mahupun di dalam air.

UT atau nama panjangnya adalah Ultrasonic Testing. Benda alah guna mesin. Harga sebijik mesin boleh beli sebiji MyVi. Caghe gila! Ni mainan anak-anak orang kaya je dan berilmiah macam aku. Hahahaha.

Ni ada paparan gambar mesin yang harganya tidak sepadan dengan rupa mesin tersebut.




Bila tengok gambar mesin ni, terus hilang mood nak menulis dan aku rasa macam nak jadi UT-man je sekarang...

2 comments:

ikabash said...

UT man??? hahahah

pessa said...

macho kn name tu..hehe