Sunday, July 31, 2011

Malaysia vs Singa pura-pura

Hari Khamis lepas aku ke SNBJ - "Stadium keramat Harimau Malaya" untuk menyaksikan game Malaysia vs Singapore. Berkobar-kobar semangat nak pi tengok game. Hari selasa aku dh apply half day padahal tiket tak beli lagi mase tu. Hari selasa member pi SBNJ nk beli tiket, alik-alik habis lak. Aduyai. Aku dah moral down petang tu. Nak buat kerja pong dah malas. Damn.

Aku push gak member mintak pi beli esok pagi. Finally, we got the tickets! Hell yeah! Damn happy gile. Aku tersengih je satu hari kat ofis sementara nak tunggu Khamis. Lambat tol aku rase masa berjalan. Damn.

Hari Khamis pong tiba. Muka aku x berhenti sengih lagi. Padahal nak gi tengok bola je pon, bukannye nak pi tengok awek F1. =D Aku janji dengan member nak sampai Seri Kembangan jam 2.30 pm. Damn. Jam gile kat Tasik Selatan. Ade la dekat setengah jam aku sangkut kt MRR2 untuk perjalanan jarak 1KM je. Damn lagi. Aku ingat jam sampai bukit jalil, naseb baik tekaan aku salah. Jam takat Tasik Selatan je.

Lepak kat Seri Kembangan sampai pukul 4 then off to SBNJ. Sampai sana before 5pm. Parking kat TPM. Peluh2 aku jalan. Panas lak petang tu. Time sampai crowd dah ade tapi tak la sampai tahap melimpah ruah. Lepak2 jap usha baju then teros masuk dalam nak cop tempat. Tempat yg aku dapat baik punye. Ade awek lecur plak. Kahkah. Member dok cuci mate je sebelum game. Alik-alik awek tu blah. Ade yang kecewa sampai ke malam. Haha.

Sebelum, semasa dan selepas game memang happening gile. Tak macam masa game arsenal lwn malaysia haritu. Sampai serak aku jerit malam tu. Damn singapore, banyak lak berlakon nk waste time. Aku malas nak komen banyak pasal game tu. Sebab semua orang dah komen. Malas nak mengulang benda sama. Haha. Ade satu time aku sebak masa nyanyi lagu Inilah barisan kita after game habis. Benda ni xde tunjuk live kt tv. Damn sebak. Nasib baik tak tumpah air mata. Kalau tak buat malu je.

After game, lepak-lepak makan kat Puncak Jalil kot nama tempat tu. Bengong punye waiter, meja yg ade awek die layan dulu. Mentang2 la kitorang ni balak je sume. Cis. Dah la nak tunggu air sikit punye lame. Harga mahal. Nasib baik abg happy payong dinner+supper kitorang. Kitorang pon jadi happy skali. Credit to Hanif Zawawi. Thanks bro. Lain kali aku payong ko lak. Hehe.

Esoknye aku EL. Malas nak gi keje. Haha

Before game

Mr Hanif Zawawi


Muka garang

Warm up session

No comments: