Thursday, February 5, 2009

hari ini

Hari Ini - Afdlin Shauki

Sejak mula hingga kini ku lena
keringatku hanya sia-sia
Sendirian ku abaikan dunia
menunggu nanti aku tiada

Tiba-tiba sentuhnya aku terjaga
dunia aku penuh dengan kemungkinannya
Aku pasti akan bersama
mencari bahagia

Suatu hari
tiada lagi
kuabaikan anugerah yang diberi

Kini pasti
akan ku tempuh segala-galanya
Biar nanti ku mengerti
mengapa kau dan aku di sini

Belayanmu mengajar aku ertinya
kehidupan yang tiada terduga
kepastian yang tiada kuduga
mengundang rasa hidup bermakna

kini mahu kucoretkan liku-likunya
kini akan kulakarkan keindahannya
kau aku kita sama
mencari bahagia

hari ini
ku kan pergi
mencari siapa sebenarnya diri

aku pasti
akan menempuh segala-galanya
biar nanti ku mengerti
mengapa kau dan aku di sini

tidaklah lagi aku mahu dibelenggu kegelapan malam
dengan tangan ku yang terluka,aku syukuri segala kurniaan-Nya

No comments: