Friday, April 24, 2009

Edisi rumput



Rumput,
walau di mana jua tanah yang wujud, kau ada
walau di mana jua rekahan di jalan-jalan, konkrit-konkrit, kau tetap ada

rumput,
aku amat mengagumi semangat juang mu untuk terus hidup di muka bumi ini
semangat mu mengalahkan semangat Adolf Hitler untuk memerangi puak yahudi

rumput,
aku berterima kasih kepada mu
kerana kewujudan kau, muka bumi ini kelihatan amat indah sekali
kehijauan mu menyegarkan seluruh urat saraf ku
menginsafkan aku tentang kebesaran yang Maha Esa

rumput,
sekecil-kecil kau tetap ada gunanya
melengkapkan kitaran di muka bumi ini
memberi lembu-lembu juadah untuk terus hidup
agar kita dapat memanfaatkan daging serta susunya

rumput,
terima kasih atas segala yang kau telah curahkan
tanpamu, tiadalah ertinya kita bermain bola di atas padang
kerana dengan kewujudanmu, pergerakan bola itu akan bertambah lancar lagi menarik

rumput,
moga aku dapat melontarkan rasa hati ini lagi
supaya kau lebih dihargai oleh insan-insan yang lain


*cintailah flora dan fauna kita*

5 comments:

wanie sk said...

rumput...aku seperti mengenalimu tetapi di mana ye..hehe

ikabash said...

syg nye kat rumput ye..

wanie sk said...

haha

pessa said...

tp saye lg syg awk...eheh

ikabash said...

hoho.. lambat kalis. hahah