Friday, May 29, 2009

zaman aku masih lemah

aku tetibe teringat kisah zaman budak2 dulu..mase tu aku darjah 2..bdn pon x 'tegap' dan tinggi mcm skang lg. mase tu aku sekolah kt st. gabriel (sekolah budak2 laki je,naseb baek aku x jd gayboy).. aku ade seorang rakan yang agak lahanat jugak la. die dok sebelah aku dalam kelas.. mamat ni namenye zulfakar kalo x silap aku..berkepala botak, bermata agak garang serta sentiasa masam di dalam kelas.. kegemaran die adalah mengepow 20sen dari aku.. boley dikatakan dalam seminggu persekolahan tu adalah 2-3 kali die pow aku..aku pon dgn sukarelanya mengeluarkan 20sen aku untuk die..aku pon x paham apsal aku bwat camtu.. maybe die ade pakai ilmu pengasih kot..

lama-kelamaan aku pon start tension ar asyik kene camtu je.. tp aku x mampu nk bwat ape2.. aku pon hairan..aku x mampu nk menolak permintaan '20sen'nya..ni xley jd ni..so aku bertindak dgn bgtau kt bapak aku..masa tu aku anak kesayangan bapak aku tp kadang2 kene gak tali pinggang die sbb nakal.. so bapak aku datang sekolah, jumpe cikgu sekolah dan budak 'lahanat' tu kene marah dengan cikgu..padan muke

sampai sekarang aku ingat lagi muke bdk tu..kalo aku jumpe ko, siap ar..aku mintak balik semua 20sen yang ko amek dgn aku dulu..ley buat isi tabung aku yang asyik kurang je isi die..heh

siap ko..kau milikku!

2 comments:

ikabash said...

seyes??? 20sen? hahah.. cam abg sudin lak. hahah

pessa said...

yela..20sen amat bermakna tau ms tu...