Saturday, June 13, 2009

menyusuri kenangan lalu

bangunan2 lama masih berdiri teguh di bandar Kuala Krai ini


stesen kereta api Kuala Krai, menjadi nadi penghubung kepada
masyarakat yang berada di pedalaman Kelantan



pagi pertama aku berada di kampung aku terus bergegas ke pekan kecil ini. kira2 pkl 7 pg. melihat pekan yg dh lame aku tinggalkan. dh lame aku x berjalan di pekan ni. mase zaman bdk2 dulu, aku bese dok pusing2 pekan ni. kitorang ade shortcut nk pi ke pekan ni. dari umah atok aku, aku jalan dan jumpe masjid, pastu lalu ikot kubur then tembus belakang balai bomba, pastu jalan dalam 30 langkah jumpa la jalan ni. membe best mase kecik2 dulu. mcm2 permainan aku maen. mandi sungai belakang umah atok aku je aku x penah sbb sungai tu dh jd cetek. xtau la nape.

kalo pagi2 kt cni memang berkabus gile. rase mcm dok fraser hill je. tp kalo tgh ari memang panas gk ar, dh x macam fraser hill. rase mcm kt kl pon ade gk. aku rindu dgn persekitaran kampung yg selesa, nyaman dan menenangkan hati aku..fuh..dok kl skang ni aku rase mcm haram je. asyik panas je. naseb baek la semenjak smlm asyik ujan je petang2.layan gk tdo petang.ley mengisi mase lapang aku..heh..

isnin ni aku nk pi bangunan MARA, follow member aku.katanye nk melihat prospek pekerjaan. aku follow aje. ley usha2 orang kolumpo ni. cuci2 mate sket, kalo ade rezeki ley belikan brg sket utk awek tersayang.hehe

5 comments:

Helwa Tamar Jaya said...

teringing aku nak jumpa DO kuala krai...anak2 die cool2 giler..

ikabash said...

anak do tu cookies ke? heheh

pessa said...

haha...sape anak2 DO tu?

Helwa Tamar Jaya said...

hahaha...tak lah...anak dia satu kuliah dg aku..laki..terpaksa behenti sebab terpaksa kawin dg gadis dipaksa keluarga...tragiikk

ikabash said...

kawen la best.. x tragik la.. hahahha