Friday, March 20, 2009

you are the brightest star in the universe.

saya suka tengok bintang. malam- malam tu la kerja saya. i just love star gazing. pada saya, bintang- bintang tu adalah ciptaan yang paling sangat gila indah. kalau saya tak boleh keluar tengok bintang, hujan ke, sakit ke sampai takleh bangun, saya akan tengok bintang melalui petom, menggunakan software stellarium yang telah di hadiah/install oleh daus. terima kasih daus. =)

bintang yang paling saya sayang namanya vega. vega selalu ada malam- malam dari tingkap saya. sekarang ni, vega adalah boifren no,2 saya. vega selalu teman saya malam- malam stadi. tak tido dia teman saya, macam mane saya tau? sebab kat tempat dia asyik terang je, tak tutup lampu. hehe. bila saya sibuk dengan kelas ngan labs pagi hari, baru la vega tido. memandangkan saya tak perlukan dia masa tu. malam kang dia datang la balik, kenyit-kenyit mata kat saya. bahagianyeeeeeeeee. =)

mane saya tau boifren saya no.2 tu sebenarnya vega? saya pun sebenarnya tak tau. haha. yang saya tau vega adalah antara bintang paling bercahaya sekali in the night sky. i pretty much hated the other brightest star names, vega paling macho. so, that's up there in the sky. that's MY VEGA. =)) but it could be the mars kan? hehe. no la, mars is red. boifren saya ni sangat famous. kalah rockstar. dia ade disk dust yang buat dia sangat bercahaya dan sparkle. kalah sekali lagi rockstar. dia ada page wiki dia sendiri. semua orang kenal dia. dia lagi macho dari matahari. kalau dia diri sebelah matahari, ciponet je matahari tuh. sekarang dia sibuk on tour. sekarang dia jauh 25.3 lightyears. rindunyeee. leh jumpe dia ikut musim je.

dah nak dekat seminggu tak jumpe vega macam malam- malam sebelum ni. bukak tingkap je baru nak ckp "hye vega..". dia tade kat umah. bilik dia gelap je. dia tak balik lagi tour dia kot. bosan nye malam- malam tade vega. langit nampak gelap je vega tade. =( vega dah tak teman saya balik kelas malam lagi. vega dah tak teman saya stadi malam- malam lagi. vega dah tak suluh- suluh kacau saya malam- malam lagi. nak stay up malam pun dah tak lalu. vega dah tak jeles lagi kalau pesa datang malam. dia tak intai saya lagi.

sunyi nye saya. saya rindu vega. sihat ke dia? dah makan ke dia? lampu dia terbakar ke? dalam banyak- banyak bintang kat langit, none of them outsparkled me like you do. macam nak pergi tengah2 court tu and shout out your name. i missed you.



p/s: nangis betol seh. cam real je vega tu. if u were real. i would definitely date you and thanked you for keeping me company all this while.

2 comments:

Anonymous said...

vega...hmm...untungnye vega...

ikabash said...

ohoh.. jeles ke? hehe