Saturday, May 23, 2009

langkah kanan



kunjungan aku ke rumah member aku smlm nampaknye tidaklah sia-sia..sebelum pulang aku sempat dibekalkan oleh mak bapak member aku dgn sebungkus plastik ketam rebus..wooooo...baik punye!

ketam ni bapak kepada membe kepada member aku yg tangkap...kalo x paham sile abaikan..katanye ditangkap di sekitar kwsn rumah je..rumahnya berada di kawasan perkampungan nelayan di Johor...name tempat tu aku dh lupe..

cerite pasal tangkap ketam ni, aku teringat mase aku memukat udang semasa bulan puasa beberapa tahun dahulu.. memang best..malam tu aku, bapak aku, sepupu aku dua tiga orang bergerak lebih kurang pkl 1 pagi kot..kitorang pi ke sungai utk naek bot sepupu aku..senang je nk memukat udang ni..jatuhkn pukat, kasi bot jln sket, pastu angkat pukat..dekat2 pkl 4 baru kitorang blk umah..byk gk udang yg kitorg dapat..sampai je ke umah atok aku, kitorang terus bakar udang tu..pastu mkn mase sahur..masyuk gile..udang fresh la katekan..haha

perot pun dh berkeroncong, aku nk pi mkn ketam dulu..haha..chiow..salam

3 comments:

ikabash said...

sedap nye ketam . kalau masak sweet sour ni...

pessa said...

hehe...terliur ke...sorry, x dpt nk bg sket...jauh sgt..laen kali kite pi mkn ketam ye..heh

ikabash said...

ade plak.. kat mane?